Blog

Hőhullámok - a menopauza kellemetlen velejárója

2020.09.14.

A szervezet hormonális változásokon megy keresztül a menopauza beköszöntével és az ingadozó ösztrogénszint miatt a legtöbb nő hőhullámokat tapasztal. A heves hőhullámok miatt nem ritka, hogy a nők nemcsak a nap folyamán, de még az alvás közben is izzadásról számolnak be.

Akiknek a szervezetében az ösztrogénszint fokozatosan csökken, kevesebb és enyhébb hőhullámokat tapasztalnak, azok viszont, akiknek a petefészkeit eltávolították, vagy a szervezetükben az ösztrogéntermelés más okból hirtelen lecsökken, a hőhullámok gyakrabban és intenzívebben jelentkeznek.

A hőhullámok kellemetlen hőérzéssel kezdődhetnek a mellkasban, a nyakban vagy a hasban. Ezáltal hirtelen melegség és látható bőrpír jelentkezik a mellkasban, a fejen és a nyakon. A melegség érzékelése eltarthat 3-4 perctől akár 30 percig is, és általában izzadás követi a jelenséget. A hőhullámok időtartama és gyakorisága egyénenként változó és igen nagy eltéréseket mutathat, előfordulása pedig hat hónaptól akár tizenöt évig is eltarthat.

A hőhullámmal együtt jár a váratlanul fellépő heves szívdobogás, vagy szabálytalan szívverés és pulzus, ami többnyire csupán néhány másodpercig tart, mégis nagyon kellemetlen. A hőhullámokat kísérhetik olyan szokatlan tünetek is, mint a hányinger, szédülés, fejfájás, vagy szorongás érzése.

Változó kori problémáival forduljon hozzánk bizalommal. Várjuk szeretettel szentendrei nőgyógyászati szakrendelésünkön!

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Nőgyógyászat

Nőgyógyászati vizsgálatot panaszok esetén és szűrő jelleggel is érdemes elvégezni, ez utóbbit általában évente. A cél a különböző szervi elváltozások, fertőzések és daganatos megbetegedések időbeni felismerése.

Részletek
Zavarja Önt a pára szemüveg- és maszkviselés közben? –válasszon páramentes szemüveglencsét!

Mindennapjainkban a koronavírus elleni védekezéshez nélkülözhetetlen az arcmaszk, hiszen viselése alapvető fontosságú a járvány terjedésének visszaszorításában. A szemüveget viselők helyzetét viszont nagyban megnehezíti az a kellemetlenség, hogy lencséjük folyamatosan bepárásodik.

Tudatos futás – mit jelent és hogyan alkalmazhatjuk előnyeit?

Amikor tudatos futásról beszélünk, lelkileg kapcsolódunk a pillanathoz, és eltávolítjuk azokat a zavaró tényezőket, amelyek a múlt vagy a jövő kapcsán juthatnak eszünkbe.

Én-hatékonyság – működő megküzdési stratégia testi fájdalomra!

Fájdalmaink megélésében a lelki tényezők meghatározó szerepet játszanak: gondolkodásunk, múltbeli tapasztalataink képesek erőteljes hatást gyakorolni közérzetünkre.