Blog

Sétáljon a szabadban a testi és lelki jólétért!

2022.04.27.

Végre itt van a várva-várt tavasz, a kellemes, napsütéses idő pedig lehetőséget kínál arra, hogy minél többet legyünk a friss levegőn. A természetben eltöltött időre nagy szükségünk van, mert segít kiszakadni a mindennapi rutinból és elengedhetetlen a jó közérzetünk megtartására, a felgyülemlett feszültségünk levezetésére.

Szerencsére, bárhol is élünk, kapcsolatba léphetünk a természettel. A természeti világra való ráhangolódás az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy tudatossá váljunk környezetünkre, önmagunkra, döntéseinkre. Ha megpróbáljuk meghatározni, hogy mikor vagyunk a legnyugodtabbak, a legtöbben valószínűleg a tengerpartot említenék, hallgatva a parton csapkodó hullámokat, vagy egy réten, a fűben fekve nézni a felhőket. A madár csiripelés és susogó levelek is pihentetőleg hatnak az idegrendszerünkre. Azok az emberek, akik több időt töltenek a természetben, boldogabbak és kiegyensúlyozottabbak, könnyebben birkóznak meg a mindennapok nehézségeivel. Ilyen környezetben a vérnyomásunk is sokkal gyorsabban normalizálódik, a stresszhormonok, például a kortizol és az adrenalin szintje visszaáll a normál szintre, javul az immunrendszerünk, és sok egyéb jótékony hatás mellett jó hangulatot ad. Válasszon hétvégi programként egy hosszú sétát a hegyekbe, erdőkbe, garantáltan jól fog kezdődni a következő hete! 

Le a cipőkkel!

Érdemes minden nap lehetőséget találni legalább egy egyórás sétára! Ha egy parkba vezet az útja, élvezze az Ön elé táruló látványt, figyelje a természet hangjait és érezni fogja, hogy gondolatai lecsendesednek és hamarosan relaxált állapotba kerül. Az egyre melegedő, napsütéses napokon ha teheti, sétáljon mezítláb a füvön, amely rendkívül kellemes élmény! Talpunkon akupunktúrás pontok vannak, amelyek stimulálása frissítő és immunerősítő hatású. A földből beáramló szabad elektronok pedig semlegesítik a szabadgyököket, ezáltal csökkentik a szervezetben fellépő gyulladást, amely a a betegségek legfőbb okozója.

Legyen offline!

Fontos a zöld övezetben eltöltött idő, de az sem mindegy, hogyan vagyunk jelen ebben a környezetben! Ha el tudunk merülni a látvány és hangok nyújtotta élményben, nem fogunk kísértésbe esni, hogy telefonunk vagy szelfik készítése vonja el a figyelmünket. Próbálja meg minimalizálni a mobil eszközök használatát, mert minél kevesebbszer nyúl utánuk, annál jobban sikerül kiszakadni a szokásos rutinból, a folyton ismétlődő gondolatokból, így mélyrehatóbb élményben lehet része: a természettel való kapcsolat kiélezi az érzékszerveket, és kitisztítja a mentális zűrzavart.

Kedvezőtlenebb az időjárás? Sebaj!

Van egy nagyszerű mondás: Nincs rossz idő, csak rossz ruházat! Sokan azonnal meggondolják magukat, ha csak néhány csepp eső esik és nem indulnak útnak, ha kedvezőtlen az előrejelzés, így valószínűleg soha nem fogják megtudni, hogy milyen csodálatos a természet, amikor esőfelhők borítják a völgyeket. Néha tényleg megéri elázni! Rugalmasságunk az erőnket, kitartásunkat és szívósságunkat is növeli, így más helyzetekben sem hátrálunk meg, bármi kerüljön az utunkba.

Sport a parkban

A szabadban való edzés hatványozottan segítheti jólétünket, regenerálódásunkat. Amikor természetes környezetben edzünk, nem érezzük úgy, hogy annyira megerőltetnénk magunkat, ezért keményebben vagyunk képesek dolgozni, mint egy konditeremben.

Legyen hálás!

Az élettel való elégedettség rendkívül fontos az általános jólét szempontjából. Ha esténként végiggondolja, mi az a három dolog, amiért azon a napon hálát érez, növelni fogja energiaszintjét és elégedettségének mértékét, még akkor is, ha az a nap nem a legszerencsésebben alakult.

A kikapcsolódásnak egyik hatásos és kellemes módja lehet egy testre szabott masszázs szolgáltatás igénybevétele is, amely erősíti az immunrendszert, megszünteti az energia blokkokat, így kiváló kiegészítése lehet a rendszeres mozgás mellett a test karbantartásának.

Látogasson el bővebb információért honlapunk masszázs szolgáltatására!

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Gyógymasszázs

A gyógymasszázs mindig a panaszok állapotfelmérésével kezdődik, majd ez alapján a különböző technikákat személyre szabottan alkalmazzuk. Ilyenkor a svéd masszázs, dinamikus manuálterápia, akupresszúra, triggerpont kezelés, gerinckorrekciós kezelés elemeit szükség szerint alkalmazzuk, melyet további technikákkal, módszerekkel egészítünk ki.

Részletek
Mit tehetünk egészségünk védelmében hőségveszély idején?

Június végére tovább fog fokozódni a hőség: ezekben a napokban akár 38 fokos maximumokra is számíthatunk és még a leghűvösebb éjszakai órákban sem lesz 20 fok alatt a hőmérséklet. Ez rendkívül megterheli szervezetünket, főleg az idősebb korosztályt és a betegséggel élőket, ezért nagyon fontos néhány szabályt betartanunk ahhoz, hogy problémák nélkül el tudjuk viselni az extrém meleget.

Irány a pihenés! – de mire ajánlatos ilyenkor is figyelnünk?

A nyári meleg idő kiváló alkalmat nyújt a szabadban töltött pihenésre és a napozásra, de vannak kockázatai, amelyek miatt egészségünk megbillenhet. Vajon milyen problémák merülhetnek fel és mit érdemes szem előtt tartanunk?

Vajon elég folyadékot iszik nyáron, sportolás közben?

A legtöbben tisztában vagyunk szervezetünk kellő hidratáltságának fontosságával. A megfelelő mennyiségű vízivás nemcsak növeli az energiaszintet és elősegíti az optimális agyműködést, hanem segíthet a sportteljesítmény maximalizálásában is. De mennyi is az optimális mennyiség?