Blog

Üröm az örömben a tavaszi futás során

2020.05.13.

Valószínűleg nem vagyok egyedül, mikor a jó idő beköszöntével fogom a “nyúlcipőt” és kimegyek a természetbe futni. De vajon ennek a szervezetem is örül? Biztosan minden előkészület, rákészülés nélkül menjünk ki és fussunk fél órát, órákat?

Szakmai szemmel végiggondolva nem éppen okos lépés, főleg, ha a bemelegítést is gyors kar- és lábkörzésekkel, maximum 5 perc alatt letudjuk.

Egy alapos bemelegítéssel kell kezdeni mindig a sporttevékenységet, mellyel együtt megtörténik a ráhangolódás a mozgásra, elengedve a fejünkben kavargó munkával kapcsolatos gondolatokat is!

A hosszan elhúzódó téli időszakban főként a sok ülés jellemzi napunkat, amelyet ritkán követ valamilyen mozgás. Ha hirtelen beleugrunk egy mozgásba, jelen esetben a futásba, akkor érdemes előtte a szervezetet is kicsit ráhangolni.

A sérülés megelőzése és elkerülése legyen az elsődleges, ami a szemünk előtt lebeg. A sarok fájdalom, Achilles-ín gyulladása, sípcsont, lábszár körüli fájdalmak vagy akár tovább haladva a térd és más ízületek diszfunkciója jöhet elő, erős és kellemetlen jelzésként az elcsúszásra, hirtelen túledzésre.

A hirtelen fokozott intenzitású futás vagy a szövetek túlterhelése kiválthatja a vádli izomzat erős feszülését, mely átterjed az Achilles-ínra, és a láncolat halad tovább - mindez egy elhamarkodott döntés miatt.

Elkerülésükhöz célszerű egy-egy fizioterápiás kezelésen, felmérésen részt venni, hogy már felkészített állapotban legyen a szervezet a futással megterhelve. A felkészüléshez remek tanácsokat, feladatokat adunk, melyeket akár egyénileg begyakorolva rákészülten indulhatunk neki a futásnak.

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Gyógytorna

Sokan úgy gondolják, hogy a gyógytorna csak a sérülések utáni időszakban fontos és szükséges, pedig a gyógytornának nagy szerepe van a sérülések elkerülésében. A tervezett műtétek előtti időszakban is központi szerepet játszik a prekondícionáló gyógytorna, csakúgy, mint a műtét utáni rehabilitáció tekintetében. A terápiák segítségével a rehabilitáció hatékonyabbá és gyorsabbá tehető. Gyógytornászaink segítenek megtanítani pácienseinknek, hogyan legyenek aktív részei a fejlődésnek, hiszen a rehabilitáció team munka.

Részletek
Zavarja Önt a pára szemüveg- és maszkviselés közben? –válasszon páramentes szemüveglencsét!

Mindennapjainkban a koronavírus elleni védekezéshez nélkülözhetetlen az arcmaszk, hiszen viselése alapvető fontosságú a járvány terjedésének visszaszorításában. A szemüveget viselők helyzetét viszont nagyban megnehezíti az a kellemetlenség, hogy lencséjük folyamatosan bepárásodik.

Tudatos futás – mit jelent és hogyan alkalmazhatjuk előnyeit?

Amikor tudatos futásról beszélünk, lelkileg kapcsolódunk a pillanathoz, és eltávolítjuk azokat a zavaró tényezőket, amelyek a múlt vagy a jövő kapcsán juthatnak eszünkbe.

Én-hatékonyság – működő megküzdési stratégia testi fájdalomra!

Fájdalmaink megélésében a lelki tényezők meghatározó szerepet játszanak: gondolkodásunk, múltbeli tapasztalataink képesek erőteljes hatást gyakorolni közérzetünkre.