Blog

Mit tehetünk egészségünk védelmében hőségveszély idején?

2022.06.28.

Június végére tovább fog fokozódni a hőség: ezekben a napokban akár 38 fokos maximumokra is számíthatunk és még a leghűvösebb éjszakai órákban sem lesz 20 fok alatt a hőmérséklet. Ez rendkívül megterheli szervezetünket, főleg az idősebb korosztályt és a betegséggel élőket, ezért nagyon fontos néhány szabályt betartanunk ahhoz, hogy problémák nélkül el tudjuk viselni az extrém meleget.

A kánikula rendkívül veszélyes lehet: ha a testhőmérsékletünk 38 fok fölé emelkedik, az már káros az egészségünkre. A túlmelegedés befolyásolja a szerveink működését - ezért lehet a hőguta végzetes, mert a test nem tud elég gyorsan lehűlni. Ráadásul a városi környezetben a hőmérséklet és a hőérzet még tovább fokozódhat az aszfaltfelületek gyakorisága miatt.

Milyen óvintézkedéseket kell tennünk?

Fogyasszon sok folyadékot, hogy megelőzze a kiszáradást! Vízhajtó hatása miatt kerülje a kávét, illetve az alkohol- és a magas cukortartalmú italokat. Zuhanyozzon langyos vízzel akár többször is a nap folyamán. Ha idős, ezzel növelheti az elesés veszélyét. Használhat vizes borogatást is, vagy hűtheti lábát langyos vízben.

Viseljen világos, természetes alapanyagú, bő ruhát. Ha a napra megy, vegyen fel széles karimájú kalapot és napszemüveget. Kerülje a megterhelő fizikai munkát, és mindenképpen tartózkodjon árnyékos helyen a legmelegebb órákban.

Hűtse a helyiséget, ahol tartózkodik. Napközben tartsa az ablakokat zárva és függönnyel vagy sötétítővel árnyékolja a helyiséget. Ha van légkondicionáló berendezése, ennek működtetése idején tartsa csukva az ajtót és az ablakokat. Az ideális belső hőmérséklet 28 fok körüli, ezért a túlzott légkondicionálás nem javasolt! Ventilátort is csak rövid ideig ajánlatos használni, mert kiszárítja a szervezetet. Otthonában lehetőleg éjszaka szellőztessen, és kapcsolja ki a nem fontos elektromos készülékeket (még a világítást is).

Aki sportolni szeretne, inkább kora reggeli vagy esti időpontokra időzítse. Ha idős, vagy beteg - ha nem muszáj - ne menjen napközben a szabadba, legfeljebb árnyékos helyre és ugyancsak a reggeli vagy esti órákban. Ha rendszeresen szed gyógyszert, kérdezze meg kezelőorvosát, hogyan befolyásolják a gyógyszerek a folyadékegyensúlyt. Célszerű a gyógyszereket hűtőben tárolni akkor is, ha ez nincs ráírva a dobozra!

Ha bármi szokatlan tünetet észlel, azonnal keresse fel orvosát. Tájékozódjon az igénybe vehető segítségekről is. Vigyázzon egészségére!

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Belgyógyászat - gerontológiai vizsgálatok

belgyógyászat a legszerteágazóbb orvosi szakterület, mely egészében vizsgálja a testet, a szervezet egészét érintő betegségekkel foglalkozik (pl. szív- és érrendszer, légző-, vérképző-, emésztőszervek, máj, belső elválasztású mirigyek stb.), így ma már számos különálló területté vált, melyeket azonban együttesen, egységében is kell látni. A gerontológia hasonló elveken alapulva az idősebb korosztály speciális jellemzőit és betegségeit helyezi előtérbe.

Részletek
Ismerje meg legújabb szolgáltatásunkat, a Craniosacralis kezelést!

A teljes nevén Integrált craniosacralis biodinamika kezelés egy különleges és rendkívül hatékony terápia, melynek során elsősorban a páciens gyökérproblémája kerül felkutatásra és kezelésre annak érdekében, hogy a változás tartós és a mindennapokban is jól érzékelhető legyen.

Emésztőrendszeri problémái vannak? – Derítse ki tünetei okát ételintolerancia vizsgálattal!

Az utóbbi években egyre gyakoribbá váltak az emésztőrendszert érintő tünetek, amelyek hátterében többek között a stresszes, rohanó életmód, illetve a nem megfelelő minőségű és mennyiségű ételek elfogyasztása áll. A betegek jelentős részét az ételallergiával, ételintoleranciával vagy ételérzékenységgel élők teszik ki.

Alakbarát strandolás

A vízparti büfékben, strandokon óriási kínálat van a zsíros, cukros ételekből. Nagy feliratok, színes táblák hirdetik mindenfelé a lángost, jégkrémet, hamburgert. Akár sikerült elérni a vágyott alakot, akár nem, érdemes a nyári hónapban is odafigyelni az étkezésre, nem teljesen elengedni magunkat, hogy megtarthassuk az elért eredményeket, vagy legalább ne terheljük a nagy melegben testünket a nehéz ételekkel.