Blog

Magnézium – miért van rá szükségünk?

2021.09.24.

Ez az ásványi anyag létfontosságú egészségünk megőrzéséhez: hozzájárul többek között az erős csontokhoz, a pihentető alváshoz és bizonyítottan még a migrén csillapításához is.

A főleg csontjainkban tárolt ásványi magnézium segít energiává alakítani ételeinket, és segíti szervezetünket a csontok egészségéhez nélkülözhetetlen hormonok előállításában. Több mint 300 enzimreakcióban játszik szerepet, amelyek többek között szabályozzák a vércukorszintet és a vérnyomást, ezen kívül kulcsfontosságú a szívritmus, az idegműködés, az izomtevékenység szempontjából is.

A magnéziumhiány tünetei:

  • emésztőrendszeri panaszok
  • inzulinrezisztencia
  • szívpanaszok: mellkasi fájdalom, nehéz légzés, szívritmuszavar, magas vérnyomás
  • érelmeszesedés, érrendszeri gyulladások
  • fáradtság, koncentrációs zavar
  • hangulatingadozások, ingerlékenység, szorongás
  • fülzúgás
  • hajhullás, korai és túlzott őszülés
  • pattanások, ekcéma, övsömör
  • alvászavarok
  • izomgörcs, tikkelés, zsibbadás, remegéses tünetek, ízületi fájdalmak
  • csontritkulás
  • menstruációs fájdalmak
  • várandósság esetén alhasi görcsök, kemény hasfal, anyagcsere problémák

Kutatások azt mutatják, hogy ételeink egyre kevesebb magnéziumot tartalmaznak, így körültekintőbben kell eljárnunk, hogy szervezetünk eleget kapjon. Ráadásul csontjaink magnéziumtartalma az életkor előrehaladtával csökken, ezért fontos, hogy az idősebbek kiemelten figyeljenek arra, hogy elegendő mennyiséget vigyenek be. Érdekes módon a D vitamin szinergiában áll a Magnéziummal és annak alacsony szintje esetén a D vitamin sem tudja kifejteni jótékony hatását, hanem elraktározódik és inaktív marad. Így a Magnézium hiánnyal összefüggésben a D vitaminhoz kapcsolódó problémák is kialakulhatnak, ami érinti a csontokat, a szívet, az érrendszert – különösen az érelmeszesedést -, hatással van hangulatunkra és vércukorszintünkre.

Magnéziumot főleg a magas rosttartalmú ételek tartalmaznak: a zöld, leveles zöldségek, (például a spenót és a kelkáposzta), a zöldségek (brokkoli és a tök), a diófélék (különösen a mandula), a magvak, a gabonafélék, a hüvelyesek. Ezen kívül a banán, a tejtermékek, a csokoládé és a kávé is tartalmaz magnéziumot.

Kellő bevitel esetén a Magnézium:

Enyhíti az alvászavarokat

A magnéziumot gyakran az álmatlan éjszakák orvosságának nevezik, mert általa szervezetünk több melatonin hormont termel, kevesebb lesz vérünkben a kortizol stresszhormon, és ezáltal alvásunk minősége javul, ráadásul több órát is képesek vagyunk egyhuzamban aludni.

Csökkenti a 2 -es típusú cukorbetegséget

Gyakori, hogy az 1 -es és 2 -es típusú cukorbetegek magnéziumhiányban szenvednek. Kutatások kimutatták, hogy a magnéziumban gazdag ételek fogyasztásának növelése csökkentheti a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát.

Segíti a szív egészségét

A magasabb magnéziumbevitel - akár a kiegyensúlyozott étrendnek, akár a rendszeres étrend-kiegészítésnek köszönhetően - segít megvédeni a fő kardiovaszkuláris problémákkal szemben, beleértve a magas vérnyomást, a stroke -ot és a szívbetegségeket.

Megakadályozza a migrént

A megfelelő mennyiségű magnézium bevitel csökkenti a migrén gyakoriságát, a fájdalom intenzitását és a mindennapi életre gyakorolt ​​negatív hatását.

Ha úgy gondolja, hogy szervezete nélkülözi ezt a fontos ásványi anyagot, érdemes magnézium-étrendkiegészítőt szednie, amelyet megtehet kapszula vagy tabletta formájában, de még természetesebb és jobb hatékonyságú felszívódást eredményez, ha valamelyik magnéziumban gazdag zöldségeket és gyümölcsöket tartalmazó Flavon készítményt fogyasztja. Az ajánlott napi adag 270 mg. Viszont legyen óvatos a nagy dózisú (több mint 400 mg) magnézium-kiegészítők szedésével, mert hasmenést okozhat. A magnézium bizonyos gyógyszerekre is hatással lehet, például vérnyomáscsökkentők, izomlazítók és bizonyos antibiotikumok szedése esetén, ezért ezzel kapcsolatban konzultáljon orvosával.

Látogasson el honlapunkra és ismerje meg diagnosztikai szolgáltatásainkat! Széleskörű labor vizsgálatokkal várjuk Önöket szentendrei rendelőnkben, illetve jelentkezhet dietetikai tanácsadásra és prevencióra, ahol egyénre szabott, korszerű, kiegyensúlyozott táplálkozás és vitaminbevitel megismerésére van lehetősége!

Tekintse meg a szolgáltatásainkra vonatkozó további részleteket!

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Vérvétel

Időpont egyeztetés alapján a délelőtti órákban végezzük a vérvételt, melyet az egyeztetett vérvételi napon akár már reggel 7 órára is kérhet. Nálunk munkába menet előtt, gyorsan túl lehet a vérvételen! Garantáljuk az otthonos, megnyugtató légkört, hogy ne okozzon Önnek komoly stresszt ez a néhány perces beavatkozás. Szolgáltatásunkat térítéses formában nyújtjuk.

Részletek
Kinesio tape – kismamáknak!

Várandósság idején a medencecsont állása, billenése megváltozik, ezáltal komoly fájdalmak jelentkezhetnek a deréktáji, lumbális szakaszon, a nagy teher viselésétől megváltozott statika miatt pedig az izmok feszessé válnak. Amikor már a kismamának az alvás, a fekvő pozíció megváltoztatása is nehezen megy, a has alátámasztó, tehermentesítő ragasztása sokat segíthet.

Cukorfogyasztás – hogyan találhatjuk meg az egészséges egyensúlyt?

Amikor a szénhidrátokról beszélünk, meg kell különböztetni összetett szénhidrátokat (ilyen például a keményítő, vagy a rost), és egyszerű szénhidrátokat (például a fruktóz-gyümölcscukor, vagy a laktóz-tejcukor). Ha a cukorfogyasztásról van szó, általában az egyszerű szénhidrátokra gondolunk, amelyek nagyon gyorsan képesek felszívódni a tápcsatornából, így gyors energiaforrást jelentenek a szervezet számára.

Gyászfolyamat - Hogyan kezeljük veszteségeinket?

Mindannyiunkat érint és mindent megváltoztat, mégis ritkán beszélünk róla: a halálról és az elengedés folyamatáról. Gyászfolyamaton nem csak haláleset kapcsán mehetünk keresztül, hanem életkörülményeink tartós vagy végleges megváltozásakor is. Ilyen események lehetnek a válás, gyerekünk elköltözése, vagy testünk visszafordíthatatlan megváltozása (amputáció, vakság, hallásvesztés), amely által hosszú időre krízisbe kerülhetünk.