Blog

Edzés otthon - de mire figyeljünk leginkább?

2021.01.05.

A jelenlegi körülmények óhatatlanul előtérbe helyezik az otthon végzett edzések lehetőségét, melyeket a lakásban, egy polifoam használatával is végrehajthatunk. Vajon ha önállóan végezzük, figyelünk a helyes pozíció kivitelezésére?

A helyes kivitelezés az edzés legfontosabb kiindulópontja: ha valamelyik ízületet nem úgy tartjuk, ahogyan az adott feladat megkívánja, nem megfelelően feszítjük az izmainkat, melyeknek a feladat során tartaniuk kell, akkor ezzel sérülést, fájdalmat idézhetünk elő magunknak időről-időre.

Leggyakoribb probléma a medence és a has megtartásának a hiánya a gyakorlatok végzése közben. A has tónusának feszítésével, a deréktáji szakasz porckorongjaira irányulóan növekszik meg a terhelés, mely lumbago vagy sérv kialakulását idézheti elő. Sok esetben nem is tudjuk önállóan korrigálni magunkat, innen ered a nem tökéletes pozíció felvétel. 

A legtöbb feladatnál a következő izomcsoportokra érdemes figyelni:

  • hasizmok feszítése
  • farizom szorítása
  • lapockazáró izmok kontrakciója

Személyi edzéseink vagy Pilates kezeléseink remek törzs izom (Core-izomzat) fejlesztő feladatokat tartalmaznak, így a törzs izom egyfajta természetes fűzője lesz a testünknek, mellyel a kialakuló derék fájdalmakat  el tudjuk kerülni.

Az edzés nem az izom méretét növeli meg, hanem erőfejlesztés történik, az izmok szálkásabbak lesznek. Remekül javul mindeközben a mobilitásunk, mely elengedhetetlen a megfelelő funkciójú mozgásban. További előnye a saját testsúllyal végzett gyakorlatoknak a törzs stabilizálása és az egyensúly javulása. A gyakorlatok során fontosabb a technika helyes kivitelezése, mint az elvégzett gyakorlatok mennyisége.

Amennyiben úgy érzi, hogy nehezen szánja rá magát az egyéni edzésre, keressen minket bátran és kollégáink segítenek az indulásban, a fentieknek megfelelő edzések kialakításában!

Vissza a bloghoz


Szolgáltatásunk

Személyi edzés

Személyi edzőnk vezetésével Stability Workout szolgáltatást nyújtunk. Az idegen elnevezés mögött
egy különleges és élvezetes edzésmódszer rejlik.

Részletek
Állandósuló gerincfájdalom - mit tehetünk ellene?

A problémák leginkább a mozgásszegény életmód, a folyamatos egyoldalú terhelés, tartós ülés vagy állás miatt alakulnak ki, de okozhatja panaszainkat a szervezetet érő hirtelen nagy erőbehatás, trauma.

2-es típusú cukorbetegség – egészséges életmóddal 80 %-ban megelőzhető!

A 2-es típusú diabétesznek gyakran nincs semmilyen tünete, így a cukorbetegek mintegy egyharmada nem is tudja, hogy beteg. Milyen tünetek jelezhetik a cukorháztartás zavarát?