Blog

Gyógytornával a csontritkulás ellen!

2020.10.12.

Csontozatunk tömege körülbelül 35 éves kortól kezdve folyamatosan csökken. Az évi 0,5-1 százalékos átlagos veszteség 70 éves korra már a teljes csontállományunk harmadát jelentheti. A csökkenés akkor válik veszélyessé, ha ezt a mértéket meghaladja, vagyis 1-2,5 % fölé emelkedik évente.

Amennyiben a csontvesztési folyamat megállításáért szeretnénk tenni, fontos változtatni táplálkozási szokásainkon, valamint a mozgás mennyiségén és minőségén. Testünk minden szövetének - így a csontszövetnek is - megvan az átépülést segítő, helyes terhelése, ezt használhatjuk ki a gyógytorna során. Természetesen emellett fontos a megfelelő arányú nyomelem és D vitamin pótlás is. Ez utóbbi a napfény segítségével biztosított. A szabadban tett séták, főleg a Nordic Walking túrák nagyon jó hatásúak, hiszen a test izmainak 90%-át megmozgatják.

Csonttömegünk 30-35 éves korunkig gyarapszik, majd tömege gyengülni, fogyni kezd. Viszont rendszeresen végzett izomerősítéssel a csontritkulásos megbetegedés mértéke a csökkenthető, lassítható. A csontritkulásban szenvedőknek pedig lehetőségük van olyan - gyógytornász által egyénre szabott - edzést igénybe venni, amely a csontszövetet célozza meg és összpontosít azoknak az ingereknek az állandó jelenlétére, amelyek a csontátépülési folyamatokat helyes irányba terelik. A csontszövet struktúráját nyomó- és húzóerők határozzák meg. A gyógytorna az ingerek maximális megteremtését célozza meg speciális izomerősítő gyakorlatokkal.

Jelentkezzen gyógytorna szolgáltatásunkra, ahol szakembereink egyénre szabott kezeléssel várják Önt szentendrei és budapesti rendelőinkben!

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Gyógytorna

Sokan úgy gondolják, hogy a gyógytorna csak a sérülések utáni időszakban fontos és szükséges, pedig a gyógytornának nagy szerepe van a sérülések elkerülésében. A tervezett műtétek előtti időszakban is központi szerepet játszik a prekondícionáló gyógytorna, csakúgy, mint a műtét utáni rehabilitáció tekintetében. A terápiák segítségével a rehabilitáció hatékonyabbá és gyorsabbá tehető. Gyógytornászaink segítenek megtanítani pácienseinknek, hogyan legyenek aktív részei a fejlődésnek, hiszen a rehabilitáció team munka.

Részletek
Zavarja Önt a pára szemüveg- és maszkviselés közben? –válasszon páramentes szemüveglencsét!

Mindennapjainkban a koronavírus elleni védekezéshez nélkülözhetetlen az arcmaszk, hiszen viselése alapvető fontosságú a járvány terjedésének visszaszorításában. A szemüveget viselők helyzetét viszont nagyban megnehezíti az a kellemetlenség, hogy lencséjük folyamatosan bepárásodik.

Tudatos futás – mit jelent és hogyan alkalmazhatjuk előnyeit?

Amikor tudatos futásról beszélünk, lelkileg kapcsolódunk a pillanathoz, és eltávolítjuk azokat a zavaró tényezőket, amelyek a múlt vagy a jövő kapcsán juthatnak eszünkbe.

Én-hatékonyság – működő megküzdési stratégia testi fájdalomra!

Fájdalmaink megélésében a lelki tényezők meghatározó szerepet játszanak: gondolkodásunk, múltbeli tapasztalataink képesek erőteljes hatást gyakorolni közérzetünkre.