Blog

2-es típusú cukorbetegség – egészséges életmóddal 80 %-ban megelőzhető!

2021.01.12.

A 2-es típusú diabétesznek gyakran nincs semmilyen tünete, így a cukorbetegek mintegy egyharmada nem is tudja, hogy beteg. Milyen tünetek jelezhetik a cukorháztartás zavarát?

A zavart jelezheti a fáradékonyság, a nehezen csillapítható éhség- és szomjúságérzés, a fokozott vizeletürítés, a látásromlás, a bőrviszketés, a gyakori húgyúti fertőzések, nőgyógyászati fertőzések, a hirtelen fogyás. A diabétesz kockázatát növeli, ha a családban már előfordult cukorbetegség, elhízás, magas vérnyomás, koszorúérbetegség vagy terhességi diabétesz. Ezekben az esetekben indokolt a nagyobb odafigyelés.

Az ingadozó vércukorszint kordában tartásának a megfelelő étrend a legfontosabb eszköze, melynek tartalmaznia kell a szervezet számára szükséges valamennyi tápanyagot (fehérjét, zsírt, szénhidrátot, vitaminokat, ásványi anyagokat), miközben a vércukorszintet leginkább emelő táplálékok bevitelét szükséges korlátozni. 

Enyhe szénhidrát anyagcserezavar esetén mérsékelt fogyással jelentős javulás érhető el és késleltethető a szövődmények kialakulása. Akár már 6-8 kiló túlsúly leadásával, illetve napi 30 perc mérsékelt fizikai aktivitással, például tempós sétával is sokat tehetünk egészségünkért. A cukorbetegség karbantartható: jól kezelve jelentősen csökkenthető a szövődmények kialakulásának kockázata.

Szentendrei rendelőnkben lehetőség van dietetikai tanácsadásra és prevencióra (egyénre szabott, korszerű, kiegyensúlyozott táplálkozás megismertetésére), illetve vérvétel keretében cukorbetegség és inzulinrezisztencia panel vizsgálatára is.

Tekintse meg a szolgáltatásainkra vonatkozó további részleteket!

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Dietetika

A dietetika a táplálkozás, illetve az élelmezés tudománya.

A dietetikus olyan szakember, aki az egészséges és a beteg emberek számára nyújt segítséget a megfelelő táplálkozás kialakításában. Fontos feladata a tanácsadás és a prevenció, vagyis az egyénre szabott korszerű kiegyensúlyozott táplálkozás megismertetése.

Részletek
Állandósuló gerincfájdalom - mit tehetünk ellene?

A problémák leginkább a mozgásszegény életmód, a folyamatos egyoldalú terhelés, tartós ülés vagy állás miatt alakulnak ki, de okozhatja panaszainkat a szervezetet érő hirtelen nagy erőbehatás, trauma.

Edzés otthon - de mire figyeljünk leginkább?

A jelenlegi körülmények óhatatlanul előtérbe helyezik az otthon végzett edzések lehetőségét, melyeket a lakásban, egy polifoam használatával is végrehajthatunk. Vajon ha önállóan végezzük, figyelünk a helyes pozíció kivitelezésére?