Blog

Kerékpársport – a gyógytorna fontossága az állóképesség megőrzéséhez!

2020.10.01.

A kerékpározást lehet hobbi és profi szinten is űzni: országúton, pályán, vagy terepen is élvezni a mozgás örömeit. A távolság leküzdése során, a kilométereket róva szebbnél szebb tájakon haladhatunk, a kerékpár adottságaiból adódóan akár 30-40 kilométeres sebességgel.

Egy kerékpáros eredményeit nagymértékben befolyásolja mentális és fizikai állóképessége, amihez kiemelten fontos az izmok gyors reakciója és nyújtható állapota. A sport jellegéből adódóan a sportoló ki van téve a viszonylag nagy sebességnek, az időjárás viszontagságainak, illetve egyéb akadályoknak, így ebben a sportban is gyakoriak a sérülések, melyek rehabilitációja gyógytornász segítségével különösen hatékony lehet, például egy térdsérülés esetén úgy is lehet erősíteni, karban tartani az izomzatot, hogy közben a sportoló nem terheli az ízületet. Ezen kívül a szakember segítségével végzett megfelelő mozgássorok fontos segítséget nyújtanak a sérülések megelőzése szempontjából is, ami mind a profi, mind a hobbi sportoló számára kiemelt jelentőségű.

További problémákat okoz, hogy a hosszú kilométerek és a kormány helyzete miatt a versenykerékpárokon a kerékpározók mellizmai rövidülhetnek, ezáltal a légzés kicsit nehezebb lesz, vagyis a hát felé fog növekedni a tüdő, így a hát görbébbnek tűnik. Ez viszont statikai felborulást okoz a test más területein. Ennek mértékét célzott kezelésekkel lehet csökkenteni, illetve kiegészítő erősítésekkel érdemes stabilizálni.

Jelentkezzen gyógytorna szolgáltatásunkra, ahol felkészült szakembereink szeretettel várják a profi és az amatőr sportolókat is!

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Gyógytorna

Sokan úgy gondolják, hogy a gyógytorna csak a sérülések utáni időszakban fontos és szükséges, pedig a gyógytornának nagy szerepe van a sérülések elkerülésében. A tervezett műtétek előtti időszakban is központi szerepet játszik a prekondícionáló gyógytorna, csakúgy, mint a műtét utáni rehabilitáció tekintetében. A terápiák segítségével a rehabilitáció hatékonyabbá és gyorsabbá tehető. Gyógytornászaink segítenek megtanítani pácienseinknek, hogyan legyenek aktív részei a fejlődésnek, hiszen a rehabilitáció team munka.

Részletek
Kinesio tape – kismamáknak!

Várandósság idején a medencecsont állása, billenése megváltozik, ezáltal komoly fájdalmak jelentkezhetnek a deréktáji, lumbális szakaszon, a nagy teher viselésétől megváltozott statika miatt pedig az izmok feszessé válnak. Amikor már a kismamának az alvás, a fekvő pozíció megváltoztatása is nehezen megy, a has alátámasztó, tehermentesítő ragasztása sokat segíthet.

Cukorfogyasztás – hogyan találhatjuk meg az egészséges egyensúlyt?

Amikor a szénhidrátokról beszélünk, meg kell különböztetni összetett szénhidrátokat (ilyen például a keményítő, vagy a rost), és egyszerű szénhidrátokat (például a fruktóz-gyümölcscukor, vagy a laktóz-tejcukor). Ha a cukorfogyasztásról van szó, általában az egyszerű szénhidrátokra gondolunk, amelyek nagyon gyorsan képesek felszívódni a tápcsatornából, így gyors energiaforrást jelentenek a szervezet számára.

Gyászfolyamat - Hogyan kezeljük veszteségeinket?

Mindannyiunkat érint és mindent megváltoztat, mégis ritkán beszélünk róla: a halálról és az elengedés folyamatáról. Gyászfolyamaton nem csak haláleset kapcsán mehetünk keresztül, hanem életkörülményeink tartós vagy végleges megváltozásakor is. Ilyen események lehetnek a válás, gyerekünk elköltözése, vagy testünk visszafordíthatatlan megváltozása (amputáció, vakság, hallásvesztés), amely által hosszú időre krízisbe kerülhetünk.