Blog

A leggyakoribb futósérülések – hogyan kerülhetjük el őket?

2021.03.25.

A tornatermek bezárásával az edzéslehetőségek korlátozottabbá váltak, így a kocogás egyike annak a kézenfekvő megoldásnak, amellyel mozgásigényünket kielégíthetjük. A futás azonban a sérülések kockázatával is együtt jár. De vajon melyek ezek a veszélyek?

Sípcsont fájdalom

Főleg a kezdőknél, vagy a sérülésből felépülők esetében jelentkezhet és az izmok hirtelen, vagy túlzott igénybevétele, vagy a kemény felületen történő futás eredményezheti.

Futótérd

A térdkalács környékén megjelenő tompa fájdalom, amely általában túlterhelést jelent a gyakori és túl erős földre érkezéstől, de a nem helyesen kivitelezett mozdulatok, a nem jól felépített edzés következménye is lehet.

Achilles-ín gyulladás

Az Achilles-ín gyulladás az izom túlzott megterhelése miatt jelentkezhet, ami általában akkor történik, amikor a futók hirtelen növelik futásuk intenzitását és/vagy időtartamát.

Plantar fasciitis

Kötőszöveti rendellenesség, amely gyakran szúró fájdalommal jár a sarok és a talp középső ívén. A fájdalom hosszú ideig tartó ülést vagy állást követően is visszatérhet.

A sérülések elkerülése érdekében fokozatosan növelje a futás intenzitását és mennyiségét. A bemelegítés és levezetés elengedhetetlen, aminek magában kell foglalnia a boka, a vádli, a térd és a csípő körüli izmok nyújtását. Válasszon olyan cipőt, amely jó támasztékot nyújt, nemcsak a futáshoz, hanem a mindennapokban is. Az edzést kombinálja más típusú mozgással, például alacsony intenzitású gyakorlatokkal. A jóga remek választás lehet, mivel nyújtja és erősíti az izmokat. A heti kétszeri-háromszori futás remekül fenntartja edzettségét, de az edzések között legalább egy napot pihenjen, hogy teste regenerálódni tudjon.

A gyógytorna kiváló kiegészítése lehet a rendszeres mozgás mellett testünk karbantartásának. A terápia segít fenntartani az izomegyensúlyt és megerősíteni a láb és a térd körüli izomzatot, hogy megfelelően támasszák az ízületet. Várjuk szeretettel budapesti és szentendrei rendelőinkben!

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Gyógytorna

Sokan úgy gondolják, hogy a gyógytorna csak a sérülések utáni időszakban fontos és szükséges, pedig a gyógytornának nagy szerepe van a sérülések elkerülésében. A tervezett műtétek előtti időszakban is központi szerepet játszik a prekondícionáló gyógytorna, csakúgy, mint a műtét utáni rehabilitáció tekintetében. A terápiák segítségével a rehabilitáció hatékonyabbá és gyorsabbá tehető. Gyógytornászaink segítenek megtanítani pácienseinknek, hogyan legyenek aktív részei a fejlődésnek, hiszen a rehabilitáció team munka.

Részletek
Koronavírus elleni oltás – vajon nőknél és férfiaknál más a mellékhatása?

A nők szervezete hormonálisan és genetikailag is különbözik a férfiakétől, és bár tudjuk, hogy gyakran másképp reagálnak a különböző orvosi beavatkozásokra, felmerül, hogy ez a koronavírus elleni oltásoknál is így lehet.

Hasfájás, puffadás? - a hasi ultrahang vizsgálat választ adhat panaszaira!

Az ultrahang vizsgálat egy olyan képalkotó diagnosztikai módszer, amely bizonyos korlátok mellett széles körű információt ad a páciens állapotáról. A hasi ultrahang különösen javasolt különböző hasi panaszok, étvágytalanság, hasi fájdalmak, diszkomfort, nyomásérzés, teltségérzés, gyulladásra vagy egyéb problémára utaló laboratóriumi eltérések, nőgyógyászati-, vizelési panaszok, máj-, epe-, hasnyálmirigy betegségek gyanúja esetén, emellett panaszmentes betegek szűrővizsgálatára is ajánlható.

Tenisz – milyen fizikai előnyei vannak?

A tenisz azon kevés mozgáslehetőségek egyike, ahol garantáltan távolságot tudunk tartani partnerünktől, ráadásul egy olyan hatékony sport, amely az egész testet megmozgatja. Ragadjon ütőt, és tudja meg, milyen előnyökkel jár ez a nagyszerű edzésforma!