Blog

Mire figyeljünk a saját testsúlyos edzések végzésekor?

2020.05.12.

Manapság újra népszerűvé váltak a saját testsúllyal végzett edzések, melyeket a lakásban, egy polifoam használatával, vagy a természetben, de akár edzőteremben is végrehajthatjuk. Vajon ha önállóan végezzük, figyelünk a helyes pozíció kivitelezésére?

Az edzés legfontosabb kiindulópontja, hogy helyesen tudjuk kivitelezni a feladatokat. Ha valamelyik ízületet nem úgy tartjuk, ahogyan az adott feladat megkívánja, nem megfelelően feszítjük az izmainkat, melyeknek a feladat során tartaniuk kell, akkor ezzel sérülést, fájdalmat idézünk elő magunknak időről-időre.

A tapasztalataink alapján leggyakrabban a medence, has megtartásának a hiányát látjuk gyakorlat végzések közben. A has tónusának feszítésével, a deréktáji szakasz porckorongjaira irányulóan növekszik meg a terhelés, mely a jól ismert lumbago vagy sérv kialakulását idézheti elő. Kis odafigyeléssel sokat tudunk tenni a helyesebb kivitelezésért és a gerinc stabilizálásáért.

Sok esetben nem is tudjuk önállóan korrigálni magunkat, innen ered a nem tökéletes pozíció felvétel. Ezzel természetes módon nincs is igazán probléma, de mindenképpen kérjünk segítséget szakértőktől.

A legtöbb feladatnál a következő izomcsoportokra érdemes figyelni:

  • hasizmok feszítése
  • farizom szorítása
  • lapockazáró izmok kontrakciója

Nagyon remek törzs izom (Core-izomzat) fejlesztő feladatokat tartalmaznak az edzéseink, így a törzs izom egyfajta természetes fűzője lesz a testünknek, mellyel a kialakuló derék fájdalmakat tudjuk elkerülni a hát további szakaszainak fájdalmaival együtt, vagy a gerinc egyéb problémáinak kialakulásával.

Ez az edzés nem az izom méretét növeli meg, hanem az erő fejlesztése történik, az izmok szálkásabbak lesznek. Remekül fejlődik mindeközben a mobilitásunk, mely elengedhetetlen a megfelelő funkciójú mozgásban. További előnye a saját testsúllyal végzett gyakorlatoknak a törzs stabilizálás és az egyensúly (hely-helyzetérzékelés) javulása.
A gyakorlatok során fontosabb a technika helyes kivitelezése, mint az elvégzett gyakorlatok mennyisége.

Amennyiben úgy érzi, hogy nehezen szánja rá magát az egyéni edzésre, keressen minket bátran és kollégáink segítenek az indulásban, a fentieknek megfelelő edzések kialakításában!

Vissza a bloghoz


Szolgáltatásunk

Személyi edzés

Személyi edzőnk vezetésével Stability Workout szolgáltatást nyújtunk. Az idegen elnevezés mögött
egy különleges és élvezetes edzésmódszer rejlik.

Részletek
Gerincsérv - Mit tehet, ha ezt diagnosztizálták Önnél?

A legjobb választás ebben az esetben olyan gyógytornász felkeresése, aki jártas a McKenzie terápiában, valamint ismeri a manuálterápia vizsgáló és kezelő fogásait.

Hőhullámok - a menopauza kellemetlen velejárója

A szervezet hormonális változásokon megy keresztül a menopauza beköszöntével és az ingadozó ösztrogénszint miatt a legtöbb nő hőhullámokat tapasztal. A heves hőhullámok miatt nem ritka, hogy a nők nemcsak a nap folyamán, de még az alvás közben is izzadásról számolnak be.

Lúdtalp gyerekkorban - fontos az időben elkezdett terápia!

Gyerekek körében egyre nagyobb számban található a láb statikai hibájával járó lúdtalp és befelé dőlő bokaízület. A lúdtalp a láb hosszanti boltozatának ellapulása, amely jelentős, vagy tartós eltérés esetén vezet a környező izmokban, ízületekben jelentkező fájdalomhoz.