Blog

Glutealis - hogyan erősítsük a far izomzatot?

2020.05.26.

A sok ülés következtében a farizomzatunk folyamatosan nyújtott helyzetben van és az izom típusa miatt is nagyon gyorsan kezd gyengülni. A farizomzat gyengülés miatt a medence helyzete megváltozik és a derékfájás is megjelenik, de sok esetben a térd problémák hátterében is állhat.

 

Egyaránt nagy szerepe van az alsó testfél stabilitásában és mobilitásában is.

A glutealis izomzat 3 részből áll:
  • Musculus gluteus maximus
  • musculus gluteus medius
  • musculus gluteus minimus
Ez az izomcsoport az alábbi képességekkel, működéssel bír:
  • csípőt hátra feszíti,
  • csípő- és combcsont középvonaltól való távolítása,
  • csípő ki- és beforgatása,
  • a törzset előre döntött helyzetben segíti (gondolok a deadlift-re),
  • előre döntött helyzetből emeli a törzset (guggolás),
  • comb, térdkalács, sípcsont helyes állását segíti (térd fájdalom),
  • stabilizálja a derék tájékot és a sacroiliacalis ízületen keresztül a háti-deréktáji kötőszövetet is,
  • medencét tartja a gyaloglás, futás során.

 

1.

Először a feszes izmoknak a nyújtása fontos és azt követően megindulhat az erősítés.

2.

Ezen az egyszerű, de pontos kivitelezést igénylő feladaton kívül még rengeteg erősítést tudunk javasolni, tanítani, amivel hatékonyabb lesz az izomcsoport trenírozása. Keressen minket elérhetőségeinken!

 

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Pilates kezelés

A Pilates módszer a test komplex szemléletét, vizsgálatát és a panaszok komplex kezelését tartja
fontosnak, figyelembe véve azt, hogy ami testünkben történik, tükröződik az agyunkban és fordítva.
A testünket ért hatások következtében kialakult elmozdulásokat oldja és közelíti testünk egyensúlyát
a tökéletes irányba, melyben nagy szerepet kapnak a gerinc stabilizáló mélyizmok, illetve a speciális
légzéstechnika. 

Részletek
Zavarja Önt a pára szemüveg- és maszkviselés közben? –válasszon páramentes szemüveglencsét!

Mindennapjainkban a koronavírus elleni védekezéshez nélkülözhetetlen az arcmaszk, hiszen viselése alapvető fontosságú a járvány terjedésének visszaszorításában. A szemüveget viselők helyzetét viszont nagyban megnehezíti az a kellemetlenség, hogy lencséjük folyamatosan bepárásodik.

Tudatos futás – mit jelent és hogyan alkalmazhatjuk előnyeit?

Amikor tudatos futásról beszélünk, lelkileg kapcsolódunk a pillanathoz, és eltávolítjuk azokat a zavaró tényezőket, amelyek a múlt vagy a jövő kapcsán juthatnak eszünkbe.

Én-hatékonyság – működő megküzdési stratégia testi fájdalomra!

Fájdalmaink megélésében a lelki tényezők meghatározó szerepet játszanak: gondolkodásunk, múltbeli tapasztalataink képesek erőteljes hatást gyakorolni közérzetünkre.