Blog

Tudatos futás – mit jelent és hogyan alkalmazhatjuk előnyeit?

2020.11.23.

Amikor tudatos futásról beszélünk, lelkileg kapcsolódunk a pillanathoz, és eltávolítjuk azokat a zavaró tényezőket, amelyek a múlt vagy a jövő kapcsán juthatnak eszünkbe.

Ennek során folyamatos éberséget tartunk fenn és hagyjuk, hogy mentálisan kapcsolódjunk a mozgáshoz, amelyben vagyunk. Ez az állapot akár könnyedén is megtörténhet, ha nem vagyunk lelkileg feszültebb időszakban, de máskor tudatos erőfeszítésekre van szükség, különösen akkor, ha elménk túlterhelt, mielőtt nekilátnánk a futásnak, vagy maga a gyakorlat stresszt okoz. A tudatos futás szempontjából az egyik legfontosabb, hogy felszabadítsuk magunkat az ítélőképességtől vagy az elvárásainktól a futás mikéntjével kapcsolatban.

Hogyan gyakorolhatjuk mindannyian a tudatos futást?

A tudatos futás egy gyakorlat, és mint minden gyakorlat, türelmet igényel önmagunkkal szemben. Felpörgetett világunkban, ahol folyamatosan és egyidejűleg többféle munkát végzünk, kihívást jelenthet a zökkenőmentes átcsúszás a futás jelen állapotába. Ez a gyakorlat nem mindig eredményes, de az erőfeszítések következetessége közelebb vihet célunkhoz.

A tudatos futás alapja a lélegzetvételünkre való koncentrálás: hagyjuk, hogy kényelmes ritmusban és nyugodtan lélegezzük be a levegőt. Általában szájon át lélegzünk, amikor feszültek vagyunk vagy stresszt érzünk, ezért érdemes csökkenteni a tempón, ha ezt nehéznek találjuk. Az orrlégzés a szájon át történő légzéssel kombinálva segíti testünket a vér megfelelő szén-dioxid-szintjének elérésében, amely mind az agyunkat, mind a testünket támogatja. Miután elértük a kényelmes érzést, érdemes ezt az egész testre, tetőtől talpig kiterjeszteni.

A lehető legideálisabb állapot eléréséhez pedig érdemes otthon hagyni óránkat és telefonunkat is. A hangsúly nem a tempón és az időn van, mert mindezek elterelhetik a figyelmet, és eltávolíthatnak annak az egyszerűségnek az érzésétől, hogy semmi mást nem kell tennünk, csak egyik lábunkat a másik elé tenni és élvezni a teljes kikapcsolódás élményét.

Masszázs szolgáltatásunk kiváló kiegészítése lehet a rendszeres mozgás mellett testünk karbantartásának. Próbálja ki legújabb, lávaköves masszázs szolgáltatásunkat, amelyet szentendrei rendelőnkben vehet igénybe! 

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Masszázs kezelés

Masszázs kezelésünk mindig a panaszok állapotfelmérésével kezdődik, majd ez alapján a különböző technikákat személyre szabottan alkalmazzuk. Ilyenkor a svéd masszázs, dinamikus manuálterápia, akupresszúra, triggerpont kezelés, gerinckorrekciós kezelés elemeit szükség szerint alkalmazzuk, melyet további technikákkal, módszerekkel egészítünk ki.

Részletek
Állandósuló gerincfájdalom - mit tehetünk ellene?

A problémák leginkább a mozgásszegény életmód, a folyamatos egyoldalú terhelés, tartós ülés vagy állás miatt alakulnak ki, de okozhatja panaszainkat a szervezetet érő hirtelen nagy erőbehatás, trauma.

2-es típusú cukorbetegség – egészséges életmóddal 80 %-ban megelőzhető!

A 2-es típusú diabétesznek gyakran nincs semmilyen tünete, így a cukorbetegek mintegy egyharmada nem is tudja, hogy beteg. Milyen tünetek jelezhetik a cukorháztartás zavarát?

Edzés otthon - de mire figyeljünk leginkább?

A jelenlegi körülmények óhatatlanul előtérbe helyezik az otthon végzett edzések lehetőségét, melyeket a lakásban, egy polifoam használatával is végrehajthatunk. Vajon ha önállóan végezzük, figyelünk a helyes pozíció kivitelezésére?